Gökçek ŞifaSize Telefonunuz Kadar YakınızÜcretsiz Google Play'de
İNDİRX
Ev / Sağlık Haberleri / Uykusuzluğa iyi gelen 7 yiyecek

Uykusuzluğa iyi gelen 7 yiyecek

Geceleri herkes horul horul uyurken siz evde nöbet tutmaktan bıktıysanız bu listeyi kaçırmayın…

İnsanların beşinci uykusunu çektiği saatlerde siz uyuyabilmek için bir milyonuncu koyunu mu çitten atlatmaya çalışıyorsunuz? Herkesin gözleri uyumaktan şişmişken sizinkisi uykusuzluktan mı şiş? E şimdi uyuyamıyorum diye de ilaç kullanıp bir de onun yan etkileriyle uğraşmak da çok can sıkıcı. O halde gelin yatmadan önce tükettiğiniz takdirde iyi bir uyku çekmenizi sağlayacak yiyeceklere bir bakalım. Hem güzel güzel uykuya dalın hem de uyku ilaçlarının yan etkilerinden kurtulun.

Kiraz

Meyveler arasında en güzelinin sizi kendisi kadar güzel bir uykuya daldıracağını biliyor muydunuz? Evet! İçeriği nedeniyle melatonin salgılamanızı sağlayan kiraz rahat bir uyku çekmenize yardımcı olur. Bu nedenle yatmadan iki saat önce kiraz yiyin ve gün içinde bol bol tüketin.

Marul

Yatmadan önce salata yemek belki biraz abest gelebilir ama iyi bir uykuya ihtiyacınız varsa pek fazla opsiyonunuz da kalmıyor. Marul içeriğindeki laktamaz ve phytonutrient ile ağrıyı hafifletir ve kasları gevşetir. Salatasını yapamasanız bile yatmadan önce bir miktar tüketerek sağlıklı bir uykuya kavuşabilirsiniz.

Ceviz

Ceviz de uyku döngüsünü düzenleyen melatonin içerdiğinden iyi bir uyku çekmenize yardımcı olacak bir yiyecektir. Ek olarak ceviz, vücudunuzdaki triptofanların melatonine dönüşmesine de yardımcı olur. Bu nedenle yatmadan bir saat önce bir avuç ceviz yiyip, tatlı bir uykuya dalabilirsiniz.

Badem

Badem sizi rahatlatacak magnezyumdan bol içerir. Ayrıca kolestrolünüzü, kan şekerinizi düzenler ve beyin aktivitelerinizi arttırır. Bu nedenle günde bir avuç badem tüketmeye özen gösterin.

Muz

Artık herkes tarafından ulaşılabilir bir meyve olan muz, kasların gevşemesini sağlayan magnezyum ve potasyum gibi iki minerali içerir. Ayrıca muz iyi bir triptofan kaynağıdır. Yatmadan bir veya iki saat önce muzun sonra uykunun tadını çıkarın.

Bal

Tatlı arıların bizler için hazırladığı bal, insulin seviyenizi yükselterek, triptofanın beyninize daha rahat ulaşmasını sağlar. Bu nedenle yatmadan önce aç karnına yutacağınız bir kaşık bal size iyi gelecektir. Eğer boş midem için fazla tatlı derseniz bir bardak papatya çayının içine karıştırarak içeribilirsiniz.

Süt

Yatmadan önce içeceğiniz bir bardak ılık süt, içeriğindeki kalsiyum sebebiyle kaslarınızın rahatlamasını sağlar. Buna ek olarak melatonin üretimini düzenler ve serotonin öncülü olan triptofan amino asidini içerir. Eğer süte karşı intoleransınız yoksa yatmadan önce bir bardak ılık süt sizi sıcak bir uykuya taşıyacaktır.

Dikkatinizi çekebilir

Öksürüğünüz için elma sirkesi kullanmanın 6 yolu

Özellikle salgın hastalık atlatanların internetten en sık aradıkları konu: ‘Öksürüğü doğal yoldan kesmenin yolları’ oluyor. ...

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.